Dobry dzień
Poradnik dla rodziców » Dobry dzień
Współpraca z rodzicami to jedno z najważniejszych zadań naszego przedszkola.
W wychowaniu dziecka najważniejsi są rodzice, a przedszkole i wychowawcy wspierają ich w tym niezwykle odpowiedzialnym zadaniu. Każdego roku opracowujemy plan współpracy z rodzicami, który obejmuje różnorodne formy wymiany informacji, zebrania, imprezy integracyjne, oraz wszelki inne formy współpracy.
DOBRE RADY DLA RODZICÓW MALUCHÓW:
- Okazuj dziecku radość i ciesz sie razem z nim, że idzie do przedszkola;
- Rano budź dziecko z uśmiechem na twarzy;
- Pozwól mu zabrać z domu ulubiona przytulankę;
- Nie obiecuj dziecku, że odbierzesz je po obiedzie, skoro wiesz na pewno, że nie będziesz mógł (mogła) tego uczynić;
- Do sali wejdź tylko na chwileczkę – oszczędzaj żalu i smutku innym dzieciom;
- Nie pytaj co i ile dziecko jadło – zapytaj z kim i w co sie bawiło;
CO DO PRZEDSZKOLA !!!
- Kapcie – najlepiej na rzepy, lub wkładane bez zapięcia i sznurowadeł (podpisane)
(warto, żeby dziecko, pochodziło w nich trochę w domu).
- Ubranka – luźne, spodnie dresowe, bluzy, zwykły T-shirt, spódniczka na gumkę (ważniejsza wygoda, niż elegancja)
- Majteczki, spodnie, podkoszulek – na zmianę, gdy zdarzy sie „powódź”
- Piżamka – podpisana (pokaż ją wcześniej dziecku, niech w niej prześpi kilka nocy)
- Ukochana przytulanka z domu, dzięki której łatwiej będzie przeżyć rozstanie z mamą
PREZENTACJA LITERATURY FACHOWEJ ,,PORADNIK DLA RODZICÓW”
Drodzy Rodzice!
Stworzyliśmy program adaptacji dziecka w przedszkolu, który opiera sie na
zasadzie współpracy przedszkola z rodzina przyszłego wychowanka, nawiązanej
przed rozpoczęciem edukacji.
Działania w tym programie zmierzają do poszerzenia wiedzy wśród rodziców o
problemach emocjonalnego funkcjonowania małego dziecka.
Poradnik ten ma pomóc rodzicom i przygotować ich do niesienia pomocy swoim
dzieciom w przekroczeniu progu dom – przedszkole.
O CZYM POWINNI PAMIETAC RODZICE, BY ICH DZIAŁANIA BYŁY SKUTECZNE?
- Cieszyc sie i wykazywać zadowolenie z każdego przejawu samodzielności dziecka:
- nie możemy ciągle poprawiać, strofować, że jest nie tak
- nadmiernie koordynować dziecięce czynności, gdyż grozi to wyuczeniem bezradności.
- Zachować cierpliwość:
- trzeba pochwalić dziecko za wysiłek
- zachęcać do wykonywania czynności, aż sie uda dziecku ja pokonać.
- Być systematycznym i konsekwentnym:
- pomoże to miedzy innymi przekształceniu czynności samoobsługowych w nawyki
- dorosły powinien ciągle pilnować, przypominać i chwalić, gdy dziecko samo zechce zadbać o siebie.