Dobry dzień

Poradnik dla rodziców » Dobry dzień

Współpraca z rodzicami to jedno z najważniejszych zadań naszego przedszkola.
W wychowaniu dziecka najważniejsi są rodzice, a przedszkole i wychowawcy wspierają ich w tym niezwykle odpowiedzialnym zadaniu. Każdego roku opracowujemy plan współpracy z rodzicami, który obejmuje różnorodne formy wymiany informacji, zebrania, imprezy integracyjne, oraz wszelki inne formy współpracy.

 

DOBRE RADY DLA RODZICÓW MALUCHÓW:

  • Okazuj dziecku radość i ciesz sie razem z nim, że idzie do przedszkola;
  • Rano budź dziecko z uśmiechem na twarzy;
  • Pozwól mu zabrać z domu ulubiona przytulankę;
  • Nie obiecuj dziecku, że odbierzesz je po obiedzie, skoro wiesz na pewno, że nie będziesz mógł (mogła) tego uczynić;
  • Do sali wejdź tylko na chwileczkę – oszczędzaj żalu i smutku innym dzieciom;
  • Nie pytaj co i ile dziecko jadło – zapytaj z kim i w co sie bawiło;

 

CO DO PRZEDSZKOLA !!!

  1. Kapcie – najlepiej na rzepy, lub wkładane bez zapięcia i sznurowadeł (podpisane)

(warto, żeby dziecko, pochodziło w nich trochę w domu).

  1. Ubranka – luźne, spodnie dresowe, bluzy, zwykły T-shirt, spódniczka na gumkę (ważniejsza wygoda, niż elegancja)
  2. Majteczki, spodnie, podkoszulek – na zmianę, gdy zdarzy sie „powódź”
  3. Piżamka – podpisana (pokaż ją wcześniej dziecku, niech w niej prześpi kilka nocy)
  4. Ukochana przytulanka z domu, dzięki której łatwiej będzie przeżyć rozstanie z mamą

 

PREZENTACJA LITERATURY FACHOWEJ ,,PORADNIK DLA RODZICÓW”

Drodzy Rodzice!

Stworzyliśmy program adaptacji dziecka w przedszkolu, który opiera sie na

zasadzie współpracy przedszkola z rodzina przyszłego wychowanka, nawiązanej

przed rozpoczęciem edukacji.

Działania w tym programie zmierzają do poszerzenia wiedzy wśród rodziców o

problemach emocjonalnego funkcjonowania małego dziecka.

Poradnik ten ma pomóc rodzicom i przygotować ich do niesienia pomocy swoim

dzieciom w przekroczeniu progu dom – przedszkole.

 

O CZYM POWINNI PAMIETAC RODZICE, BY ICH DZIAŁANIA BYŁY SKUTECZNE?

  1. Cieszyc sie i wykazywać zadowolenie z każdego przejawu samodzielności dziecka:

- nie możemy ciągle poprawiać, strofować, że jest nie tak

- nadmiernie koordynować dziecięce czynności, gdyż grozi to wyuczeniem bezradności.

  1. Zachować cierpliwość:

- trzeba pochwalić dziecko za wysiłek

- zachęcać do wykonywania czynności, aż sie uda dziecku ja pokonać.

  1. Być systematycznym i konsekwentnym:

- pomoże to miedzy innymi przekształceniu czynności samoobsługowych w nawyki

- dorosły powinien ciągle pilnować, przypominać i chwalić, gdy dziecko samo zechce zadbać o siebie.